zaterdag 25 april 2009

Geen idee

Geen idee

Geen idee

Geen idee, geen idee
Ik schreef honderden brieven aan gevangenen overzee
De kankerstichting geef ik geld, ben eigenlijk best o.k
Maar ik had geen idee, geen idee

Steun aan verre idealen, daar loop je geen risico’s mee
Dan doen de keuzen echt geen pijn, verlies je geen vrienden mee
Maar als het aan je voordeur komt
Than it’s time to pay
Maar ik had geen idee, geen idee

Ik dacht sociale uitsluiting, daar doe ik niet aan mee
Een mens over de rand geduwd, ze heeft zich verzopen in de zee
Ik heb het haar nooit zelf gevraagd
Ik lulde maar wat mee
Zelfstandig denken, vergeet het maar
Ik heulde met het vee
Maar ik had geen idee


Nu ze onder de zoden ligt
Valt ze eigenlijk best wel mee
En die stille tocht daar kwam ik mee
Toch best een menselijk idee
Maar als ik in de spiegel kijk
Dan voelt het toch wat wee

Maar ik had geen idee


(lied en tekst: Casper van Baarle)